Меню
Герої не вмирають
Банери

З метою розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10 грудня 2015 року внесено зміни до Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, зокрема до ст. 6, якою передбачено, що за бажанням батьків чи одного з них документи, передбачені цією статтею для реєстрації місця проживання дитини, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

02 березня 2016 року Урядом прийнято постанову № 207, якою затверджені Правила реєстрації місця проживання, що визначають механізм здійснення реєстрації /зняття з реєстрації місця проживання /перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.

Пунктом 3 Правил передбачено, що реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/ перебування  здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Перелік документів, необхідних для проведення реєстрації місця проживання, зокрема малолітньої дитини, визначено вищенаведеною статтею Закону та пунктом 18 Правил.

Для реєстрації місця проживання дитини особа подає:

– письмову заяву за встановленою формою;

– свідоцтво про народження;

– квитанцію про сплату адміністративного збору;

– документи, що підтверджують право на проживання в житлі, ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

– документ, що посвідчує особу представника (одного з батьків).

Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Водночас зазначаємо, що наведеною статтею Закону передбачено, що батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

Відповідно до статті 11-1 Закону за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:

– у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку – у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;

– у разі звернення особи з порушенням встановленого цим Законом строку – у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.

У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації.

Працівник органу реєстрації в день звернення особи або її представника чи в день отримання документів, зокрема, від органів державної реєстрації актів цивільного стану, приймає відповідне рішення і оформляє довідку про реєстрацію місця проживання.

Якщо документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до органу державної реєстрації актів цивільного стану, оформлена органом реєстрації довідка про реєстрацію місця проживання дитини повертається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням того з батьків (представників), хто подавав заяву, може бути видана у відповідному органі реєстрації, центрі надання адміністративних послуг, надіслана поштою, про що робиться відповідна відмітка.(пункт 23 Правил)

Враховуючи вищевказане, впровадження одночасного отримання батьками у закладах охорони здоров”я, де приймаються пологи, свідоцтва про народження дитини та довідки про реєстрацію місця проживання дитини можливе у разі налагодження взаємодії з виконавчими органами відповідних рад, що здійснюють реєстрацію місця проживання.

 

В.о.начальника Здолбунівського районного відділу

державної реєстрації актів цивільного стану

Головного територіального управління юстиції

у Рівненській області                                                                                    Л.Р. Нестерчук