Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект, який дає змогу фізичним особам подавати заяви (звернення) до відділу державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням Веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», адреса якого http://dracs.minjust.gov.ua, є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.

З використанням функціональних можливостей Веб-порталу користувач може:

1) заповнити наступні види заяв: – про державну реєстрацію шлюбу;

– про державну реєстрацію розірвання шлюбу;

– про державну реєстрацію зміни імені;

– про внесення змін до актового запису цивільного
стану, їх поновлення та анулювання;

– про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх формування;

Заяви повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаними під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше трьох робочих днів після отримання повідомлення про результати розгляду заяви ( звернення) .

Строк державної реєстрації актів цивільного стану, розгляду заяв про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання відраховується від дати надходження заяви фізичної особи з накладенням електронного цифрового підпису або дати її підписання особою у відділі державної реєстрації актів цивільного стану.

2) надіслати до відділів державної реєстрації актів цивільного стану скан-копії документів, необхідних для розгляду заяв користувача;

3) здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати і часу з питань, які входять до компетенції відділу;

4) оплатити з використанням платіжних систем послуги відділу державної реєстрації актів цивільного стану;

5) отримати консультації працівників відділу державної реєстрації актів цивільного стану щодо надісланих через Веб-портал заяв або звернень.

Запрошуємо скористатись послугами Веб-порталу “Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану”, який знаходиться на сайті Міністерства юстиції України (розділ “Онлайн-сервіси”) та на сайті ДП “Національні інформаційні системи” (розділ “Кабінет електронних сервісів”), через мережу Інтернет.

Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект по видачі свідоцтв про народження дітей безпосередньо у закладі , де проходили пологи.

При Здолбунівському пологовому будинку відкрито фронт-офіс де за 24 години можна отримати перший документ новонароджених, попередньо подавши заяву та необхідні документи.

Якщо Ви обрали ім’я своїй дитині, працівники Здолбунівського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області до ваших послуг у кімнаті виписки дітей на І поверсі Здолбунівського пологового будинку у вівторок, середу, четвер та п’ятницю. У Вас приймуть документи, необхідні для державної реєстрації народження, а на наступний день Ви їх отримаєте у тому ж кабінеті пологового будинку.

Заявник повинен пред’явити такі документи:
• паспорти батьків;
• свідоцтво про шлюб;
• медичне свідоцтво про народження.

Якщо заявник – стороння особа, то обов’язкова наявність паспорта заявника.

Якщо батьки мають різні прізвища після реєстрації шлюбу, то присутність обох батьків при державній реєстрації народження обов’язкова.

У випадку, коли мати дитини не перебуває у шлюбі, запис про батька дитини проводиться за прізвищем та громадянством матері, ім’я та по батькові – за бажанням матері. Присутність матері дитини, у даному випадку — обов’язкова.

Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект по реєстрації шлюбів за 24 години.

В рамках пілотного проекту мінімальний термін для реєстрації шлюбу з моменту подання заяви буде скорочено з 30 днів до 1 доби. Екстрена реєстрація шлюбів з серпня 2016 року вводиться в Одесі, Львові, Києві, а також у Донецькій і Луганській областях з урахуванням інтересів військовослужбовців, які беруть участь у антитерористичній операції, і в Херсоні з урахуванням інтересів жителів анексованого Росією Криму
З 2017 року Міністерство юстиції поширило дану послугу на всі регіони України.

Тепер одружитися за новою швидкою та зручною процедурою можна і у Рівному!!! Вибрано місце для проведення шлюбних церемоній в рамках цього проекту- Рівненський міський будинок культури Рівненської міської ради, що знаходиться за адресою: 33028 місто Рівне, вул. Соборна , буд. № 3 Д. Саме цей заклад має надзвичайно гарне розташування у Рівненському міському парку ім.Шевченка, у центрі міста, розкішну залу та дуже прогресивний і талановитий колектив.

Наречені, які вирішили скористатися даною послугою у скорочені строки повинні звернутися до організатора шлюбної церемонії за контактним телефоном для запису на реєстрацію: (097) 0553221, або телефонами для консультації: 63-60-27, 26-94-28, 63-38-10.

Особам, які бажають зареєструвати шлюб у скорочені строки, необхідно подати наступні документи:

Паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документи, що посвідчує особу без громадянства (іноземець, особа без громадянства, додає документ, що підтверджує законність перебування на території України). Документи, складені іноземною мовою, подаються разом з їх перекладами українською мовою, засвідченими в установленому порядку.

За необхідності- документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу.

Документи про сплату державного мита та про сплату платних послуг, що надаються відділом драцс.

Отже нареченим необхідно лише обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу, укласти відповідний договір з організатором і прийти на реєстрацію власного шлюбу. Свідоцтво про шлюб видаватиметься одразу.  Міністерство юстиції передбачає, що в окремих містах сервіс з реєстрації шлюбів працювати цілодобово.

Детальніша інформація розміщена на сайті Міністерства юстиції і на сайтах обласних управлінь. Організаторами є місцеві ради або місцеві адміністрації.

Мін’юст робить все для того, щоб кожен українець міг скористатись нашими сервісами без черг, без бюрократії і з максимальним комфортом.